Verwachtingen versus realiteit bij bedrijfsveranderingen

15-10-2024

Mijn rol in bedrijfsveranderingen. Veel mensen verwachten als ik aan de slag ga met een bedrijfsverandering dat ik alles op z'n kop zet. Maar is dat wel zo?

Meer over mij

Het is als een renovatie van een huis

Wat sommige mensen verwachten als ik vertel dat ik bedrijfsveranderingen realiseer.

❌ Bedrijfsvoering omver
❌ Processen afbreken
❌ Helemaal opnieuw beginnen

Maar in werkelijkheid gaat het heel anders. Want ik krijg wel eens de vraag: 'hoe realiseer je een goede verandering zonder weerstand?'

Een goede bedrijfsverandering lijkt meer op het renoveren van een huis dan op het bouwen van een compleet nieuwe woning.

✅ Wat zijn de sterke fundamenten waarop we kunnen bouwen?
✅ Workflows en structuren verbeteren en optimaliseren
✅ Alles efficiënter inrichten

Ik help een organisatie door het begeleiden naar een efficiëntere manier van werken. Ik zie waar het vastloopt én wat er verbeterd kan worden. Zodat jij de organisatie of team kan laten groeien met mooie resultaten, tevreden klanten en blije medewerkers.

En wat nog meer?

  • Van bedrijfsvoering die klopt, meer betrokkenheid van medewerkers, korte communicatielijnen en duidelijke afspraken en verantwoordelijkheden neerleggen waar ze horen;

  • Vanuit de bedrijfsstrategie zijn concrete actiepunten bepaald, die gestructureerd uitgevoerd kunnen worden om bedrijfsdoelstellingen te halen;

  • Vanuit een sterke basis behaal je tijdswinst, kun je werken aan bedrijfsdoelen i.p.v. mee in de waan van de dag. Door het stellen van de juiste prioriteiten, focus en een duidelijke richting;

  • Interne- en externe communicatielijnen zijn inzichtelijk voor de juiste verbinding en terugkoppeling tussen medewerkers en klanten.

Ik wil meer weten!

Dus nee, ik sloop niet alles

Ik gebruik wat goed werkt én renoveer de rest door verbeteringen door te voeren en het geheel efficiënter in te richten. Zodat de organisatie klaar is voor duurzame groei.

En ben jij klaar met..
➡️ Continu brandjes aan het blussen
➡️ Het wiel telkens opnieuw aan het uitvinden
➡️ Nieuwe medewerkers inwerken gaat niet meer door alle uitzonderingen
➡️ Continu het team moeten aansturen om het voor elkaar te krijgen
➡️ Je ervaart dat er te weinig uren in een dag zijn, waardoor je altijd achter de feiten aanloopt

Wat is duurzame groei

Ik geloof in een andere manier van werken en leven. Niet harder werken, maar juist slimmer werken. Bewuster omgaan met de tijd en écht doen waarvoor jij je bed uit wilt komen. Als organisatie hierdoor wendbaar, flexibel en veerkrachtig zijn.

En daarin het geheel meenemen, zoals de workflows, communicatie, structuur en de mensen. Dan creëer je een sterke basis waarmee je kunt groeien, klantbelofte nakomt en geen onnodige frustraties en miscommunicatie, zowel intern als extern.

Meer weten wat ik kan betekenen?

Handig om even te bellen of een afspraak in te plannen, dan leren we elkaar beter kennen. Ik ben ook benieuwd naar jouw verhaal.

Neem contact op
a2hs_explain
a2hs_tap
a2hs_then